Amit a magnézium szedés hatásairól tudni érdemes

Közzétette Organic Lab on

Sokan ismerjük a magnéziumot, mégis méltatlanul kevés előnyét használják ki az emberek.

Számos olyan, eddig még inkább kiaknázatlannak mondható, előnyös tulajdonsága létezik ugyanis ennek a különleges vitaminnak, amire eddig nem gondoltunk talán, pedig nagyban megkönnyítheti az életünket.

A magnézium rengeteg áldásos hatását szinte lehetetlen is a teljesség tökéletes igényével felsorolni, ezért most leginkább csak a legfontosabbakból szemezgettünk.

Lássuk tehát a csodálatos magnézium életjobbító hatásai közül néhány egészen fontos, kedvcsináló lehetőséget!

A vérnyomás csökkentése

Mai rohanó világunkban elkerülhetetlen a folyamatos hajtás és idegeskedés, ezért sajnos még olyanok is küszködhetnek a magasabb vérnyomás problémájával, akik egyébként az életkoruk, testalkatuk, öröklött hajlamaik miatt nem feltétlenül tartoznak a rizikócsoportba.

Így hát a vérnyomás csökkentésével már a mindennapokban, napi szinten is foglalkoznunk kell, hiszen mára pusztán tévhitté alakult át az a gondolatsor, hogy a magas vérnyomás kizárólag az egészen időseket és a szívbetegeket érinti.

Jó hír azonban, hogy a mindenki számára könnyen, gyorsan és egyszerűen elérhető magnézium segítheti az enyhe, kezdeti vagy átmeneti, vérnyomással kapcsolatos problémák normalizálásában.

Ezért, ha tehetjük, fogyasszunk minél több, magnéziumban gazdag ételt, hiszen az ezekben gazdag táplálkozás már bizonyítottan segít a vérnyomás normalizálásában, megfelelő szinten tartásában, igény esetén pedig a csökkentésében.

A magnézium segít a vérerek pihentetésében is, így számos kapcsolódó, súlyosabb szövődmény megelőzésében is számíthatunk rá.

Várandós nőknek kifejezetten ajánlják a magnézium szedését, hiszen a vérnyomás normalizálása mellett még számos további, az anya és a magzat ideális fejlődését segítő, áldásos hatással bír. Kifejezetten javasolják az orvosok a babavárás utolsó időszakában, azaz a harmadik trimeszterben. Ilyenkor nem ritka, hogy a várandós kismamáknak intravénásan is adagolják a magnéziumot, infúzióval segítik az egészséget.

Várandósság esetén különösen fontos, hogy szakértővel konzultáljunk a problémáról és ne szedjünk semmit hasraütés-szerűen! Válasszunk olyan szakembert, akinek megbízunk a tapasztalatában, szakértelmében, emberi tulajdonságaiban!

Menstruációs és emésztési panaszok enyhítése

Hölgyeknél számos kellemetlenséget okozhat a menstruáció, így érdemes valamilyen természetes módszerrel próbálkozni annak érdekében, hogy ne rontsa le túlságosan az életminőségünket a havonta jelentkező tünetegyüttes. A magnézium szedése több szempontból is ajánlatos ebben az esetben is, ugyanis képes lehet enyhíteni a menstruációs görcsöket, az ezzel egy időben gyakran jelentkező puffadást, illetve a mellek túlérzékenységét.

Ezzel összefüggésben, a puffadás csökkentése és a jobb bélmozgás elősegítése miatt, általános emésztési és anyagcsere-zavarok esetén is beválhat a magnézium szedése.

Csontritkulás megelőzése

Számos kutatás eredményei támasztották már alá azt az összefüggést, mely szerint a magnézium hiány kiemelkedő szerepet játszik a csontritkulás létrejöttében. Jó hír azonban, hogy ennek fordítottját is sikerült bizonyítani.

Azaz, a magnézium rendszeres szedése segít megelőzni a csontritkulást, számottevően csökkentheti a csontritkulás kialakulásának kockázatát. Különösen ajánlott kiegészítő a magnézium mellé ez esetben is a B6-vitamin, a kalcium és a D-vitamin, hiszen ők tökéletesen együttműködnek, fokozzák egymás előnyös hatásait.

Magnézium a cukorbetegség ellen

A cukorbetegség kialakulásának kockázata sajnos, a legtöbbünknél óriási.

Ha küzdünk akár egy minimális túlsúllyal is, keveset mozgunk, sokat ülünk, kevés friss élelmiszert, zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, mindenképpen tennünk kell valamit a cukorbetegség kockázatának csökkentése érdekében.

Igyekezzünk beiktatni valamilyen mozgásformát az életünkbe, legyen az akárcsak egy egyszerű séta is, igyunk sok folyadékot és együnk sok zöldséget! Az életmódváltás előnyeit pedig olyan táplálék-kiegészítőkkel is fokozhatjuk, mint amilyen például a magnézium.

Számos vizsgálat kimutatta már, hogy a túlsúlyos nők, illetve a cukorbetegség szempontjából más értelemben kockázatosnak számító személyek esetében a magnézium szedése nagy mértékben csökkentette a cukorbetegség előfordulásának kockázatát.

Akik rendszeresen, azaz legalább napi szinten fogyasztották a magnéziumot, lényegesen kisebb eséllyel lettek cukorbetegek. Ezt egy 1993 és 1996 között végzett vizsgálat mutatta ki, amelyben több mint 40.000 ember vett részt, ez pedig egy óriási mintavételnek számít.

Hogyan fejti ki a hatását a magnézium?

- Segíti a megfelelő izomműködést: javítja a szervezet természetes fehérje és enzim-termelési szintjét. Sportolóknak, edzést kezdőknek és folytatóknak, nehéz fizikai munkát végzőknek mindenképpen ajánlott a magnézium fogyasztása. Kismamák esetén is segíti a szülésre való felkészülést, javítja az izmok működését, segíti az egészséges méh-összehúzódásokat.

- Támogatja az idegrendszer ideális funkciót: fokozott fizikai, illetve szellemi igénybevétel esetén segít a stresszel való megfelelő megküzdésben, segít tolerálni a mindennapos kellemetlenségeket, enyhítheti a szorongást és az ezzel kapcsolatos alvásproblémákat is. Tanulóknak, diákoknak, egyetemistáknak, különösen nyelvvizsga, érettségi előtt vagy vizsgaidőszakokban is javasolt a magnézium alkalmazása. A magnézium segít abban is, hogy tovább bírjuk a megpróbáltatásokat, hiszen támogatja a normál pszichológiai funkciók tartós fennmaradását, illetve csökkenti a kifáradást is.

Melyek a magnézium-hiány jellemző tünetei?

Az előrehaladott magnézium-hiány számos kellemetlen tünetet okozhat.

A következők esetén érdemes lehet erre gyanakodni.

- Remegés, izomrángás, gyakori izomgörcsök, kellemetlen, rendszertelen izom-összehúzódások.
- Fáradtság, kimerültség, levertség, rossz közérzet, hangulatingadozás, ingerlékenység, fejfájás, alvási nehézségek.
- Memória-problémák, nehéz koncentráció, nehéz fókusz-megtartás, elkalandozás a témától, figyelemmel kapcsolatos gondok.
- Súlyos esetben akár zavartság, szapora szívverés, akár hallucináció is megjelenhet.

Mi a teendőnk alacsony magnéziumszint esetén?

Ha tehát érezzük magunkon az alacsony magnéziumszint enyhébb tüneteit, érdemes lehet pótolnunk a hiányt. Ezt megtehetjük úgy is, hogy az étrendünket jelentősen felturbózzuk, például zöld leveles zöldségekkel, hüvelyesekkel, esetleg teljes kiőrlésű gabonákkal, ezeknek ugyanis magas a magnézium-tartalma.

Amennyiben erre nincsen lehetőségünk, úgy bátran alkalmazzuk a teljesen egészséges magnézium-tablettát. A tabletta ugyanis a leginkább rohanós napokon is kéznél van, akkor is, amikor nincs időnk és lehetőségünk a piacra menni friss zöldségekért és megpucolni, felvágni, elkészíteni őket. Emellett nem kell hűteni, jól tárolható, sokáig eláll és egyszerű bevenni.

Egészítsük ki étrendünket a szuper és egészséges magnéziummal és élvezzük az erősebb fizikumot, jobb teherbírást, nagyobb fizikai-szellemi teljesítményt!

Régebbi bejegyzések